Ankara’da gerçekleştirilecek NATO Zirvesi süresince sağlık hizmetlerinde herhangi bir aksama yaşanmaması adına kent genelinde kapsamlı tedbirler alındı. Şehir içi ulaşımda oluşabilecek yoğunluklar göz önünde bulundurularak Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) planlamalarında düzenlemeye gidilirken, hastanelerin tam kapasiteyle kesintisiz hizmet vermeye devam edeceği açıklandı.
Sağlık Tesisleri Tam Kapasiteyle Hizmet Verecek
Yapılan resmi açıklamaya göre, uluslararası zirve süresince Ankara’daki tüm sağlık tesislerinde hizmet sunumu normal işleyişinde sürdürülecek. Vatandaşların mağdur olmaması adına acil servisler, ameliyathaneler, yoğun bakım üniteleri, yataklı tedavi hizmetleri ve acil müdahale gerektiren tüm kritik birimler kesintisiz mesai yapacak.
MHRS Planlamalarında Ulaşım Düzenlemesi
Zirve takvimi boyunca şehir içi trafikte ve ulaşım ağlarında yaşanabilecek olası yoğunluklar da planlamaya dahil edildi. Vatandaşların randevularına erişiminde ve sağlık hizmeti alımında gecikme ya da aksama yaşamaması amacıyla MHRS randevu sisteminde gerekli esneklikler ve teknik düzenlemeler hayata geçirildi. Bu önlemlerin, büyük uluslararası organizasyonlarda uygulanan küresel standartlara uygun rutin tedbirler olduğu ifade edildi.
Dezenformasyona Karşı Uyarı Yapıldı
Açıklamada, alınan önlemlerin tek amacının vatandaşların sağlık hizmetlerinden en konforlu ve en iyi şekilde yararlanmaya devam etmesini sağlamak olduğu vurgulandı. Ayrıca, süreç boyunca sosyal medyada veya farklı mecralarda yer alabilecek, doğruluğu teyit edilmemiş dezenformasyon içerikli paylaşımlara ve asılsız iddialara kamuoyunun itibar etmemesi gerektiğinin altı çizildi.
