Sağlıktan Haber

Beyaz Önlükler Temiz Çevre İçin Kolları Sıvadı

Yayınlanma: Haziran 27, 2026 – Yazar: SH Editör

Balıkesir’in Burhaniye ilçesinde, çevre kirliliğine dikkat çekmek ve daha sağlıklı bir yaşam alanına vurgu yapmak amacıyla anlamlı bir etkinlik düzenlendi. Burhaniye İlçe Sağlık Müdürlüğünün başlattığı çevre temizliği kampanyası, çok sayıda duyarlı vatandaşı ve çevreci grubu bir araya getirdi.

Ören Sahili ve Meydanı Köşe Bucak Temizlendi

Ören Mahallesi’ndeki Öğretmenevi önünde bir araya gelen katılımcılar, ilk olarak Ören Meydanı’nda temizlik çalışmalarına başladı. Sağlık çalışanlarının öncülük ettiği ve Edremit Daimi Gezginler grubu ile vatandaşların destek verdiği kalabalık, daha sonra Ören Plajı’na indi. Sahil boyunca poşetler dolusu çöp toplayan katılımcılar, topladıkları atıkları konteynerlere taşıyarak çevre sakinlerini daha duyarlı olmaya davet etti.

Sağlıklı Bir Gelecek Bugün Başlıyor

Etkinliğin amacına yönelik açıklamalarda bulunan Burhaniye İlçe Sağlık Müdürü Uzman Dr. Betül Erten Akbey, temel hedeflerinin sadece çöp toplamak değil, geleceğe sahip çıkmak olduğunu belirtti. Sağlıklı bir geleceğin çevre sağlığından geçtiğini vurgulayan Akbey, farkındalık oluşturmak adına bu tür etkinliklerin devam edeceğini ifade etti. Destek veren tüm kurumlara, İlçe Sağlık Müdürlüğü personeline ve sivil toplum kuruluşu temsilcilerine teşekkür eden Akbey, vatandaşlara çevreyi kirletmeme çağrısında bulundu.

Körfez İlçelerine Örnek Olması Hedefleniyor

Etkinliğe katılarak destek veren Daimi Gezginler grubundan Arif Karagüdük de çevre temizliği hareketine katkı sunmaktan mutluluk duyduklarını ifade etti. Bu tür farkındalık çalışmalarının tüm Edremit Körfezi’ndeki ilçelere yayılması gerektiğine dikkat çeken Karagüdük, organizasyonu düzenleyen Burhaniye İlçe Sağlık Müdürlüğüne teşekkürlerini iletti.