Şanlıurfa’da epilepsi nöbeti geçiren 50 yaşındaki bir hastaya dakikalar içinde doğru müdahalede bulunarak hayatını kurtaran 112 Acil Sağlık ekibi, sergiledikleri örnek başarı nedeniyle teşekkür belgesiyle ödüllendirildi. İlk başta bayılma olarak bildirilen ihbara hızla yanıt veren ekipler, profesyonel ve koordineli çalışmalarıyla takdir topladı.
3,5 Dakikada Olay Yerine Ulaştılar
Şanlıurfa’da yaşanan olayda komuta merkezine gelen “senkop” (bayılma) ihbarı üzerine bir 112 Acil Sağlık ekibi hızla çıkış yaptı. Adrese yaklaşık 3,5 dakika gibi çok kısa bir sürede ulaşmayı başaran ekipler, olay yerinde yaptıkları ilk incelemede vakanın göründüğünden daha ciddi olduğunu saptadı. 50 yaşındaki hastanın bilinen bir epilepsi rahatsızlığı olduğu ve yaklaşık 10 dakikadır kesintisiz şekilde nöbet geçirdiği belirlendi.
Yol Boyunca Müdahale Sürdü
Zaman kaybetmeden hastaya oksijen desteği sağlayan ve hayati bulgularını kontrol altına alan acil sağlık personeli, durumu hemen 112 Acil Sağlık Merkezi sorumlu hekimine aktardı. Hekimden alınan onayın ardından hastaya gerekli ilaç tedavisi uygulandı. Hastaneye nakil esnasında da ambulans içinde müdahalesine devam edilen hastanın nöbeti, uygulanan doğru tedavi protokolü sayesinde sonlandırıldı. Bilinci kapalı ve halsiz (letarjik) durumdaki hasta, güvenli bir şekilde Mehmet Akif Inan Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Servisi’ne ulaştırıldı.
Başarılı Ekibe Ödül Gecikmedi
Hayati öneme sahip bu kritik müdahalenin ardından, özveriyle çalışan sağlık personeli Şanlıurfa İl Sağlık Müdürlüğü tarafından ödüllendirildi. Acil Sağlık Hizmetleri Başkanı Dr. Yılmaz Gerger, sergilenen profesyonel refleks nedeniyle ekibe teşekkür belgesi takdim etti. Ayrıca hastayı acilde teslim alan Mehmet Akif İnan Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Tıp Uzmanı Doç. Dr. Hüseyin Avni Demir de 112 ekibini tebrik ederek, sahadaki koordinasyonun önemini vurguladı.
