Ankara’da iki kritik bakanlık arasında kurumlar arası eş güdümü ve ortak projeleri güçlendirmek amacıyla önemli bir resmi temas gerçekleşti. İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu ile Sağlık Bakanlığı binasında bir araya gelerek kapsamlı bir çalışma toplantısı yürüttü.

Ortak Çalışmalar Değerlendirildi

Ziyaretin ardından sosyal medya platformu NSosyal üzerinden kamuoyuna bilgi veren İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, görüşmenin temel odak noktasını açıkladı. Bakan Çiftçi, toplantıda vatandaşların huzuru, güvenliği ve kamu hizmetlerine çok daha hızlı ve kesintisiz erişim sağlaması amacıyla iki bakanlığın ortaklaşa yürüttüğü mevcut ve planlanan projelerin masaya yatırıldığını ifade etti.

Masada Hayat 112 Acil Uygulaması Vardı

Görüşmenin en önemli gündem maddelerinden birini, vatandaşların acil durumlarda devletin yardım birimlerine en hızlı şekilde ulaşmasını hedefleyen “HAYAT 112 Acil” mobil uygulaması oluşturdu. İki bakan, bu sistemin etkinliğinin artırılması ve vatandaşların acil çağrı altyapısına uyumu noktasında atılacak ortak adımları değerlendirdi.

Afet Müdahalesi ve Bağımlılıkla Mücadele

Zirvede ayrıca, olası afet ve acil durumlara karşı müdahale kapasitesinin hem lojistik hem de operasyonel olarak güçlendirilmesi yönünde stratejik görüş alışverişinde bulunuldu. Toplum sağlığını ve güvenliğini doğrudan tehdit eden bağımlılıkla mücadele süreçleri ile kamu sağlığını yakından ilgilendiren diğer kritik konularda bakanlıklar arası işbirliğinin en üst seviyeye çıkarılması kararlaştırıldı.

Vatandaş Odaklı Eş Güdüm Vurgusu

Bakan Çiftçi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde, güçlü devlet kurumları arasındaki koordinasyonu ve eş güdümü daha da pekiştireceklerini belirtti. Vatandaş odaklı bir hizmet anlayışıyla çalışmaya devam edeceklerini kaydeden Çiftçi, ev sahipliği ve işbirlikçi yaklaşımı nedeniyle Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu’na teşekkür ederek çalışmalarında başarılar diledi.