Sağlıktan Haber

Sağlık Çalışanlarından Üç Günlük İş Bırakma Eylemi

Yayınlanma: Haziran 27, 2026 – Yazar: SH Editör

Adana’da Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesinde görevli sağlık personeli, yaklaşık yedi ay önce gerçekleştirdikleri bir günlük uyarı eyleminin ardından, dile getirdikleri sorunların çözüme kavuşmaması sebebiyle yeniden eylem kararı aldı. Sağlık çalışanları, bu kez üç gün süreyle iş bırakma eylemi başlattıklarını duyurdu.

Yedi Ay Önceki Talepler Karşılık Bulmadı

Üniversite hastanesi önünde toplanan sağlık çalışanları adına basın açıklamasını asistan doktor Hakan Tokyay gerçekleştirdi. Tokyay, uzun süredir devam eden ödeme düzensizlikleri, ağır çalışma şartları ve deprem sonrası meydana gelen fiziki eksiklikler nedeniyle ciddi mağduriyetler yaşandığını ifade etti. Yaklaşık yedi ay önce taleplerini duyurmak adına bir günlük iş bırakma eylemi yaptıklarını hatırlatan Tokyay, bu süreçte sorunların büyük bölümünün çözülmediğini, bu nedenle üç günlük yeni bir eylem sürecini başlatmak zorunda kaldıklarını belirtti.

Ödemelerdeki Gecikmeler Çalışanları Zorluyor

Sağlık çalışanlarının fedakarca görev yaptığını ancak ekonomik ve idari sorunlar nedeniyle tükenme noktasına geldiklerini vurgulayan Tokyay, ayın 15’inde yatması gereken taban ödemelerin geciktiğini, nöbet ücretlerinin zamanında ödenmediğini ve son iki aydır teşvik ödemelerinin yapılmadığını kaydetti. Personelin kredi kartı, kredi ve temel ihtiyaç ödemelerini planlamakta güçlük çektiğini belirten Tokyay, hiçbir çalışanın emeğinin karşılığını alıp alamayacağı kaygısıyla çalıştırılmaması gerektiğini dile getirdi.

Deprem Sonrası Belirsizlik ve Fiziki Yetersizlikler Sürüyor

Depremin üzerinden uzun süre geçmesine rağmen hastanedeki fiziki belirsizliğin ve hasarlı alanların yarattığı sıkıntıların devam ettiğini belirten Dr. Hakan Tokyay, bazı birimlerde hekimlerin uygun çalışma alanlarının dahi bulunmadığını aktardı. Üniversite hastanelerinin mali olarak desteklenmesi ve çürümeye terk edilmemesi gerektiğini söyleyen Tokyay; nöbet ve taban ödemelerin düzenli yapılması, döner sermaye sisteminin şeffaflaşması, hasarlı alanların onarılması, insani çalışma şartlarının sağlanması ve yabancı statüsündeki personelin maaş mağduriyetlerinin giderilmesi gibi taleplerini sıraladı.

Acil ve Onkoloji Hastaları Muaf Tutuldu

Amaçlarının kesinlikle vatandaşları ve hastaları mağdur etmek olmadığını, sadece seslerini duyurmak istediklerini ifade eden Tokyay, eylem süresince acil servis hizmetleri, onkolojik tedaviler ve acil ameliyatların aksamadan devam edeceğini vurguladı. Tokyay, taleplerine kalıcı çözümler üretilmediği takdirde demokratik ve meşru haklarını kullanarak iş bırakma eylemlerini sürdüreceklerini sözlerine ekledi.