İstanbul’un Sarıyer ilçesinde yaşamını sürdüren 38 yaşındaki Şebnem Burcu Karabulut, hamileliğinin 39’uncu haftasındayken 18 Mart gecesi evinde aniden fenalaştı. Eşi tarafından hızlı bir şekilde Şişli Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin Sarıyer yerleşkesine ulaştırılan Karabulut’un acil serviste yapılan ilk incelemelerinde, halk arasında gebelik zehirlenmesi olarak bilinen preeklampsi tablosunda olduğu belirlendi. Bilinci tamamen kapanan, solunumu duran ve akciğerlerinde su toplanması ile ileri derece kalp yetmezliği gelişen anne, hem kendi hem de bebeğinin hayatını riske atan bu çok kritik klinik tablo nedeniyle hastane ekibini alarma geçirdi.

Beş Dakikalık Gecikme Hayata Mal Olabilirdi

Hastaneye ulaşır ulaşmaz hava yolu güvenliği sağlanan ve entübe edilen Karabulut, kadın doğum ve anestezi ekiplerinin ortak kararıyla acil olarak sezaryen ameliyatına alındı. Doğumun ardından durumu kritik olan anne, anestezi yoğun bakım ünitesine sevk edilirken dünyaya gelen bebek de yenidoğan yoğun bakım ünitesinde müşahede altına alındı. Yaşadığı zorlu süreci aktaran Şebnem Burcu Karabulut, evlerinin hastaneye çok yakın olması sayesinde 5 dakika içinde ulaştıklarını ve bu sürenin daha da uzaması halinde hayatını kaybetme riski taşıdığını ifade etti. Kendine geldiğinde doğum yaptığını bile sonradan algıladığını belirten Karabulut, yoğun bakım sürecinde dahi sağlık çalışanlarının desteğiyle süt sağmaya başladığını ve bebeğini emzirebilmesini personelin ilgisine borçlu olduğunu dile getirdi.

Birçok Branşın Ortak Tedavisi Sonuç Verdi

Annenin durumunun ciddiyeti nedeniyle hastanede multidisipliner bir tedavi süreci işletildi. Kadın doğum ve anestezi ekiplerinin yanı sıra yenidoğan, perinatoloji, nefroloji, kardiyoloji, nöroloji ve radyoloji uzmanları kanıta dayalı tıp yöntemleriyle anneyi yakından takip etti. Yaklaşık bir hafta boyunca solunum cihazına bağlı kalan Karabulut, durumunun elverdiği ilk andan itibaren yenidoğan ekibinin de katkılarıyla kızı Nehir ile bir araya getirildi. Uzmanlar, kritik yoğun bakım sürecinde annenin bebeğiyle buluştuktan sonra tedaviye gösterdiği uyumun iyileşme hızını doğrudan olumlu etkilediğini bildirdi. 3 Nisan tarihine kadar yoğun bakımda kalan ve ardından servise alınan anne, tüm tehlikeleri atlatarak 11 Nisan’da bebeğiyle birlikte taburcu edildi.